torsdag 7 april 2011

Sack'n'seat

Då var det dags att lägga upp mitt första alster. Jag har haft en hel del inspiration på senaste och även en dotter som låtit sin mamma att pyssla.
En sack'n'seat är något jag funderat ett tag på införskaffa. Men de är ganska dyra, tror att den kostar runt 400-500kr, beroende på var man hittar dem. Men det slog mig att de kan inte vara särskilt svårt att tillverka en själv. Tyget jag använt hittade jag på rean i vintras och kostade hela 19kr/m. Så det blev lite billigare att göra den själv.

Sagt och gjort, här är resultatet!

En nöjd dotter provsitter

På det stora hela så är jag väldigt nöjd med resultatet. Det enda som jag ska göra annorlunda till nästa gång är att göra den något kortare i själva sittdelen.


Mönster: Eget
Tyg: Bomullstyg från Ohlssons

1 kommentar: